ceturtdiena, 2012. gada 10. maijs

Lasīšanas veicināšana – lasītprasmes apguves līdzeklis un elements

Eiropas izglītības sistēmu un politikas informācijas tīkla Eurydice (Eiridīke) ziņojumā „Lasītprasmes mācīšana Eiropā: konteksts, rīcībpolitika un prakse” lasītprasme definēta kā „visaptveroša spēja izprast, izmantot un pārdomāt rakstu valodas formas, lai iegūtu personīgo un sociālo piepildījumu”. Tā sniedzas tālāk par kognitīvajiem lasīšanas elemen­tiem (t. i., vārdu atkodēšanu un teksta izpratni) un ietver aspektus, kuri ir saistīti ar motivāciju un darbošanos ar rakstu materiāliem. Ziņojums atklāj, ka, lai bērni iegūtu labu lasītprasmi, būtiskākie ir trīs svarīgi faktori, kas, turklāt, ir savstarpēji saistīti:
• lasītprasmes mācīšanas pieejas (t. sk. pasākumi lasīšanas grūtību risināšanai);
• skolotāju zināšanas un prasmes lasītprasmes mācīšanā;
• lasīšanas veicināšana ārpus mācību stundām.

http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/130LV.pdf

Nav komentāru: